måndag 6 september 2010

Dropbox


Jag testade en för mig ny tjänst som heter Dropbox. Programmet skapar "en box" eller en mapp i datorn som synkroniseras automatiskt med nätet och mina andra datorer. Man kan få 2 GB gratis, vill man ha mer plats, får man betala. Idén är väl inte så dum, så man kan ha med sig filer, bilder och musik på nätet i stället för att mejla eller ha ett usb-minne. Den ska även synka med mobilen, men tyvärr inte just med min Nokia, eftersom det inte är android eller en iPhone. (Ja-ja, jag skulle köpt en iPhone is i stället!!) Men jag tror jag kommer att ha nytta av tjänsten ändå, speciellt när jag mest arbetar med en laptop från jobbet, som verkar behöva en ominstallering då och då.







3 kommentarer:

  1. Jag har också dropbox men använder än så länge mest googledocs. Men visst är det så att man borde ha en backup på dropbox tex för att säkra sig när laptopen kraschar...

    SvaraRadera
  2. Jag har nu kommit på att Dropbox faktiskt är jättebra. Tänker på t ex min mamma som bor i Finland, då kan jag "droppa in" bilder, dokument, video osv i dropboxen i en mapp som jag delar med henne, och hon behöver själv inte kunna/göra något utan, allt sker ju automatiskt!

    SvaraRadera
  3. Detta var ett spännande sätt att använda sig av Dropbox. Jag skall genast ta och testa idéen!

    SvaraRadera