onsdag 13 oktober 2010

Slutuppgiften i IKT och specialpedagogik

Jag har under veckan arbetat med slutuppgiften i Specialpedagogikstrimman. Uppgiften var mer omfattande än vad jag först tänkte, men i och med den får man ju läsa allt material en gång till och antagligen lära sig mer. Uppgiften i sig är väldigt bra, tycker jag, för jag kan tänka mig att det finns fler skolor utan specialpedagogisk kompetens. Just på min skola är det fler som kan mycket mer om ämnet än jag, alltså utbildade specialpedagoger, men jag hoppas ändå att kunna bidra lite med den nyaste utvecklingen inom IKT och teknik åtminstone.

Nästa vecka gör vi ett besök på Specialpedagogiska skolmyndighetens regionkontor här i Göteborg. De har regionens största läromedelsutställning. Jag antar att det finns tekniska hjälpmedel att titta på också. Det känns roligt och jag tror jag väntar med att skriva klart tills dess att jag varit där.

1 kommentar: