tisdag 2 mars 2010

Redigera i PING PONG

Jag har idag testat att redigera sidor i lärplattformen Ping Pong. Dels p g a att det är en övning i kursen och dels för att mitt projektarbete kommer att handla om implementering av Ping Pong på min skola, så det var dags att lära sig lite mer om produktionsverktyget.

Idag har jag bl a gjort en välkomstsida med text och bild. Det gick bra, men jag lyckades aldrig få bilden som bakgrund under texten (Undrar om det är någon som kan?). Sedan har jag gjort ett enkelt test med olika typer av frågor. Det var ganska så lätt att få till. På min tredje sida har jag bakat in You Tube-video och det var inte heller så svårt.

Jag lyckades också importera olika objekt mellan aktiviterna, men jag undrar om det är möjligt att importera saker från olika Ping Pong system, som t ex från Bilda och Göteborgs Hjärntorget.

Det finns många funktioner till man kan testa, men detta var en början...

2 kommentarer:

  1. Hej, det finns ingen "PingPong-koppling" mellan olika Pingpongservrar men det går ganska bra att exportera som Scorm från en server och importera som Scorm till en annan

    SvaraRadera
  2. Ok, ska testa detta med Scorm. Tack för svaret!

    SvaraRadera