tisdag 2 mars 2010

Digitala presentationer

Jag använder Power Point på skolan när jag t ex vill undervisa i svensk grammatik. Jag tycker om att använda PPT och det känns som eleverna också uppskattar dessa presentationer. De får åhörarkopior, så de slipper att skriva ner det som sägs och kan i stället koncentrera sig 100% på det som sägs. Man kan också stoppa när som helst och diskutera och gå tillbaka. Jag brukar lägga presentationerna i lärplattformen så att eleverna kan titta på den hemma också om de vill.

Nu ville jag testa nåt nytt och testade PREZI som verkade trevligt. Programmet är gratis så länge man är online. Prezi är lätt att använda, när man startar programmet får man se en kort video som instruerar hur man använder. Spara gör man sedan på nätet. Jag har testat det lite och skapat en lite presentation eller bildspel om min kära hund Ziggy. För att se den klicka HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar