söndag 9 januari 2011

Projektarbetet

Vi har fått en rolig och nyttig uppgift som projektarbete i kursen. Vi ska skapa en webbsida som ska inspirera våra kolleger till att använda IKT i sin undervisning. Arbetet är både praktiskt och kul. Det som kommer att vara svårt är att välja ut vad man vill ha med. Det finns ju så mycket man kan skriva om. Det finns mycket vi har gått igenom på dessa två kurser, men jag kanske ska plocka ut det som kan vara mest användbart för just min skola, annars blir det kanske för omfattande.

Jag har bestämt mig att använda Google Sites för arbetet. Tjänsten är gratis och verkar enkel att använda. Jag ville dessutom testa ett verktyg jag inte testat tidigare. Nu gäller det bara att plocka ihop det viktigaste och redovisa allt så inspirerande som möjligt :)

1 kommentar:

  1. Lycka till med webbsidan är lite sugen på att börja med fortsättningskursen men vet inte om tiden finns.

    SvaraRadera