måndag 24 januari 2011

Slutuppgiften

Nu har jag kommit igång med slutuppgiften, den är inte klar än, men jag har kommit en bra bit på vägen. Jag håller på att göra en sida som ska inspirera mina kolleger att använda sig av Internet och datorerna i sin undervisning. På min skola läser alla eleverna nybörjarsvenska. Sidan består dels av tips på olika verktyg och mina egna exempel på hur jag använt dem. Sedan kommer jag att samla på bra länkar inom svenska 2, SO och matematik. Där har jag inga egna exempel att ge, men har samlat ihop bra sidor som jag lärt mig under dessa två kurser.

En del av mig vill bli klar med kursen så fort som möjligt, en annan vill hänga kvar och se vad som publiceras senare. Förra veckan publicerades t ex SO-strimman med en massa bra länkar som jag direkt kan använda. Jättekul! Tur att vi får vara med som deltagare även efter kursen. Jag kommer att följa veckobrev och läsa deltagarbloggarna även efter kursens slut. Det har blivit en vana nu som jag inte vill sluta med.

När slutuppgiften är klar kommer jag att länka till den här, men än så länge är sidan "under construction". Hoppas man får ta del av er andras slutuppgifter också sedan!!

1 kommentar:

  1. Hej,

    Jag är väldigt nyfiken på vad du kommer fram till. Jag ska göra ett annat slutarbete, men sliter med samma problematik på min arbetsplats. Det finns några som skulle behöva inspireras lite.

    SvaraRadera