söndag 30 maj 2010

Projektarbetet... sakta men säkert!

Nu har jag gjort färdigt den praktiska delen med eleverna i mitt projektarbete. Vi är färdiga med skrivprojektet "Huset" i en wiki och vi har utvärderat och filmat lite i klassen. Nu har jag börjat skriva också, nu behöver jag bara lite tid till att skriva färdigt och den muntliga delen, men jag tror jag fixar det inom kort. Känns skönt!!

Jag är också nöjd för att eleverna gav mig så positiv respons angående att arbeta med en wiki. De var jättenöjda och 100% av dem vill fortsätta arbeta med wikier. Det bästa var naturligtvis att de faktiskt blev bättre på att skriva på svenska tack vare denna extra satsning. Det är roligt att testa något nytt och modernt :)

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Blev jättenyfiken på er wiki, kan du inte lägga ut en länk så man kan få se ert jobb ? Har också jobbat med Huset , men inte på det här viset. kul !

    SvaraRadera
  3. Nu har vi valt i klassen att ha en lösenordsskyddad wiki, så jag måste nog i så fall prata med dem först :)
    Men det finns liknande projekt på nätet, t ex villamimmi.wikispaces.com.

    SvaraRadera
  4. Pratat med klassen och de tycker det var ok att visa sidan. Adressen är begonia.wikispaces.com.

    SvaraRadera