lördag 5 december 2009

Google Docs

GOOGLE DOCS

 

Jag har dag testat Google Docs. Jag har fört över ett dokument dit som jag sedan har delat med två kollegor och bett dem att göra ändringar i dokumentet. Det gick jättesmidigt! Vi har haft problem med just detta på skolan, där vi lärare arbetar med gemensamma dokument på PingPong. Där kan man inte bara öppna dokumentet och spara ändringar, utan det är rätt så krångligt egentligen att ladda ner, spara och ladda upp igen. Google Docs är lösningen på detta problem! Coolt och så enkelt. Lätt att använda utan att ens läsa instruktioner, det gillar jag.

 

Jag har också testat att publicera ett dokument som webbsida, då får den en unik adress som jag kan dela ut till vem jag vill. Skulle nog inte publicera "känsliga" dokument på detta sätt, men detta är säkert en bra funktion som kan komma till nytta.

 

Detta inlägg är skrivet på Google Docs, som jag sedan publicerar i min blogg. Kan ni läsa detta, så har även det gått bra.  :)

1 kommentar:

  1. Ja, visst verkar det användbart! Smart att man kan publicera på bloggen via Google Docs. Det måste jag testa!

    SvaraRadera