torsdag 6 oktober 2011

R.I.P. Steve Jobs



3 kommentarer:

  1. Ett fantastiskt bra tal med mycket som är tankvärt och värt att använda sig av i sitt eget liv. Låt oss leva innan vi dör och låt oss göra det med glädje :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Miia. Som Anki säkert berättat har ju jag just påbörjat kursen i Digital kompetens och lärande. Känns som jag påbörjat en lång och spännande men väldigt krävande vandring. Blev alldeles tagen Av Steve Jobs tal förresten. Jag kommer att gå tillbaka och läsa din blogg och alla tips på sficivik-sidan lite då och då- fast du verkar inte vara så flitig bloggare längre. Vore spännande att följa hur du jobbar med dina elever i år utifrån all kunskap du verkar ha samlat på dig. Några bra tips vad gäller kursen förresten? Vilken kurslitteratur ska jag fokusera på, till exempel? Några no-nos eller speciella måsten i allmänhet?

    SvaraRadera
  3. Hej Lise-Lotte! Du har rätt, jag bloggar inte så aktivt längre, för det känns inte som man har så mycket att skriva om nu som man är tillbaka på jobbet på heltid. Jag jobbar nu delvis som it-stöd på skolan och hjälper då mina kolleger med datorer i klassrummet. Tyvärr har vi en del problem med nätverket på skolan, så så avancerade saker har vi helt enkelt kunnat göra, när det funkar så dåligt :( Jobbar mest med -Office-paketet och några klasser arbetar med wikis.
    Kurslitteraturen valde jag utifrån att jag undervisar i språk. Tyvärr fanns det inte så mycket som hade direkt med språket att göra, men det kan ju ha kommit nya böcker.
    Några böcker tyckte jag kanske gav mig mindre än andra, men jag nämner inte dessa här i bloggen, för att inte förstöra för någon ;)
    Lycka till med kursen!! Kul att du börjat!! Det finns ju två kurser, jag hoppas du vill gå båda två!!

    SvaraRadera