onsdag 27 januari 2010

Om lärplattformar igen...

Jag har nu fått bekanta mig med lärplattformen Cambro (Sakai) , som Umeås universitet använder. Efter att ha använt Ping Pong både på denna kurs och på min skola, så känns Sakai väldigt gammaldags. Jag kan inte påstå förstå eller ha testat allt än, men den verkar väldigt rörig och enkel på något sätt. Ett exempel på brister är att jag inte kan pimma. Jag kan visserligen se de som är inloggade, men för att kommunicera får jag skicka meddelanden (som liknar mejl.) Layouten känns också tråkig och gammaldags.

Tidigare har jag studerat med hjälp av Fronter på Högskolan Dalarna och tycker att t o m den kändes fräschare än Sakai. Tur att vi i Göteborgs gymnasieskolor har valt att använda PingPong. Trots alla sina brister så känns den faktiskt ganska så användbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar